Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: Het Date Pakket

2022-06-07
1000562
  • [interview]
  • 1:29

Een pakket voor een date, inclusief hapje, drankje, sfeermakers en verrassende activiteiten, alles in thema. Minor detail: het is bedoeld voor bestaande stellen.

Op een gemakkelijke manier eens wat nieuws proberen met je partner en elkaar zo nog beter leren kennen, dat was het uitgangspunt voor Het Date Pakket, aldus ontwerper/oprichter/eigenaar Jackie Hendrikx. ‘Je hoeft niets te bedenken, niets te reserveren, geen oppas te regelen want je kunt de date thuis doen, je hoeft geen boodschappen te doen et cetera. Alles komt kant en klaar bij je thuis en je verrast jezelf en je partner met een originele date.’ De oprichter begon met een prototype pakket en testgebruikers om te zien of het concept kans van slagen zou hebben. De feedback en enthousiaste reacties noopten tot lancering vóór Valentijnsdag. Het eerste pakket heet Night in Paris, het volgende is 1001 Nachten. Het Date Pakket bevat ook een boekje met een soort handleiding. Hendrikx: ‘Er staat stap voor stap in wat je kunt doen om alles uit het pakket te halen en de sfeer te creëren.’

De eigenaar heeft de meeste zaken voor het pakket zelf op voorraad, alleen de verse ingrediënten (zoals kaas en wijn) worden regelmatig bij lokale, kleinere ondernemingen ingekocht. Inmiddels heeft Hendrikx ook een samenwerking gesloten met Thee met Confetti (zie NidM Twinkle 3), om nieuwe themapakketten van thee te kunnen voorzien.

Bestellingen worden verzonden met PostNL. Hendrikx denkt elke twee á drie maanden een nieuw pakket te ontwerpen. ‘Als blijkt dat klanten terugkomen, wil ik ook abonnementen aanbieden met korting op de totaalprijs’, zegt ze.

Marketingwise wordt vooralsnog gebruikgemaakt van social media om bekendheid te genereren. Dat levert meteen een uitdaging op: ‘Ik wil het product laten zien zodat mensen het gaan proberen, maar tegelijkertijd moet zoveel mogelijk geheim blijven zodat het voor afnemers een verrassende avond blijft.’