Volgens ABN Amro kan de e-commerce-piek dit jaar nog hoger uitvallen dan die van vorig jaar. De eerste drie weken van november gaven consumenten ongeveer 8 procent meer online uit dan vorig jaar.
Dat laat transactiedata van de bank zien. Zet die trend door, dan kunnen de records van vorig jaar worden verbroken. Vorig jaar gaven consumenten rond Sinterklaas 50 procent meer uit in webwinkels dan in 2019. De verwachting is dat de drukte nog meer zal toenemen. Zeker als zou worden besloten om voor pakjesavond niet-essentiële winkels te sluiten.
Vorig jaar moesten de niet-essentiële winkels op 15 december de deuren sluiten. Dat leidde toen tot een sterke toename van de online bestedingen. Volgens ABN Amro liggen de online uitgaven sinds het einde van de lockdown afgelopen zomer voortdurend boven die van dezelfde periode vorig jaar. De toename lijkt daarom structureel te zijn en niet zozeer het gevolg van nieuwe coronamaatregelen. Pakketbezorgers hebben daar al op geanticipeerd, door de capaciteit op te schroeven.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
ABN Amro: ‘Online record van vorig jaar kan verbroken worden’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.