Twinkle | Digital Commerce

Kaufland.de jaagt op Nederlandse marketplace-verkopers

2021-07-14
1000562
  • [nieuws]
  • 1:13

De online marketplace Kaufland.de is actief op zoek naar meer Nederlandse verkopers. Nederland levert momenteel al de op-een-na grootste groep internationele verkopers op het Duitse e-commerce platform.

Dat vertelt een woordvoerder van Kaufland.de aan Twinkle naar aanleiding van de aanwezigheid van het bedrijf op de Webwinkel Vakdagen Summer Edition, dat vorige week plaatsvond in de Jaarbeurs Utrecht. De woordvoerder van het bedrijf laat weten actief Nederlandse verkopers te rekruteren om zo de productievariëteit en het assortiment uit te breiden. ‘Om dit voor elkaar te krijgen werken we samen met verkopers uit verschillende landen en met verschillende assortimenten. We werken momenteel samen met verkopers uit 28 landen buiten Duitsland. Van al die landen zijn verkopers uit Nederland de op-één-na grootste groep die actief is op Kaufland.de.’

Competitieve verkopers

De Duitse e-commerce gigant is ook geïnteresseerd in Nederlandse verkopers vanwege de kennis van online verkopen. ‘Nederlandse verkopers zijn erg competitief als het gaat om prijzen, verzendkosten en levertijden.’

Kaufland.de is een van de snelst groeiende e-commerce platformen in Duitsland. De online marketplace komt voort uit het voormalige Real.de, dat in juni 2020 werd overgenomen door Schwarz Gruppe – moederbedrijf van onder meer Lidl en Kaufland. Onder de vlag van Kaufland.de wordt de e-commerce tak voortgezet. In 2020 groeide de gross merchandising value (gmv) van de marketplace met 72 procent naar 993,6 miljoen euro. Op de site zijn meer dan 7.000 verkopers actief met zo’n 25 miljoen producten.

[Foto: Kaufland.de]