Twinkle | Digital Commerce

E-commerce Unilever groeit met twee derde

2021-04-29
1000562
  • [nieuws]
  • 0:55

De online divisie van Unilever is het afgelopen kwartaal met 66 procent gestegen. In totaal kwamen de wereldwijde e-commerce verkopen van het bedrijf uit op zo’n 1,3 miljard euro.

De totale verkopen komen 5,7 procent hoger uit, op 12,3 miljard euro. De online divisie is goed voor 11 procent van de totale verkopen. Unilever zag vooral groei in de voedseltak, met een verkoopstijging van 9,8 procent, en in de verkoop van huishoudelijke producten (+5,9 procent). Het bedrijf gaat uit van een salesgroei in 2021 tussen de 3 en 5 procent. Waarbij rekening wordt gehouden dat de groei in het tweede deel van het jaar wat lager uitvalt dan de eerste zes maanden van 2021.

Unilever geeft daarnaast aan te overwegen om ook enkele van zijn beautymerken af te splitsen en onder te brengen onder de naam Elida Beauty. Het bedrijf is al bezig om zijn theetak – waar Lipton onder valt – af te stoten. Dit zou voor het einde van het jaar rond moeten zijn.