Twinkle | Digital Commerce

BCC: ‘Lokale zichtbaarheid versterkt online groei’

2021-02-19
1000562
  • [nieuws]
  • 0:52

In de online rubriek e-bites vangt Twinkle een opvallende quote. Eén die je wellicht hebt gemist, maar die genoeg gespreksstof doet opwaaien. Deze keer Herman Bramer, directeur van BCC.

BCC wil niet per se meer winkels, maar wel meer spreiding qua gebied, zo vertelt de directeur aan BNR. ‘Dat is ook belangrijk voor onze online aanwezigheid, fysiek en online versterken elkaar. Zo zien we bijvoorbeeld in een stad als Leeuwarden dat de online omzet rondom die winkel hoger is.’ BCC heeft momenteel zestig winkels in Nederland.

De nummer vijftien van de Twinkle100 werd eind vorig jaar overgenomen door Blokker-eigenaar Mirage Retail Group. Het lukt BCC om – ondanks de verplichte winkelsluiting- de omzet redelijk op peil te houden. Online gaat het goed en de investeringen die de afgelopen tijd werden gedaan, werpen hun vruchten af. ‘Die kansen waren er niet geweest als we dit in ons eentje hadden moeten doen’,  aldus Bramer.