Twinkle | Digital Commerce

5 WEM-strategieën voor een betere klantervaring van binnenuit

2021-02-16
1120630
  • [whitepaper]
  • 0:54

EX = CX: EEN RECEPT VOOR SUCCES

Aangezien bedrijven uit elke sector in toenemende mate met elkaar concurreren op basis van klantervaring, is "klantgerichtheid" het dominante motto van de moderne onderneming geworden. Door de focus echter volledig op de klant te leggen, wordt voorbijgegaan aan de belangrijkste factor voor uitstekende klantervaringen: uiterst betrokken werknemers. Onderzoek toont aan dat EX een drijvende factor is voor CX.

CX-managers hebben 60 procent meer betrokken werknemers. Bovendien kan een toename van de werknemersbetrokkenheid met slechts vijf procent leiden tot een omzetstijging van drie procent.

Nergens is het EX = CX-verband directer en duidelijker dan in een contactcenter. Gezien de traditioneel lage betrokkenheid van werknemers en de hoge omzetcijfers zijn de mogelijkheden wellicht groter dan in iedere andere sector. Slimme managers van contactcenters maken gebruik van nieuwe tools en technologieën om werknemers betere informatie, slimmere workflows, inspirerende feedback en meer controle over hun carrière te geven.

Dit e-book omvat vijf beproefde strategieën die populair zijn bij toonaangevende contactcenters om de betrokkenheid van werknemers te vergroten, personeelsbinding te stimuleren en de ontwikkeling van vaardigheden te verbeteren om van binnenuit, een betere klantervaring te realiseren.

Download