Twinkle | Digital Commerce

E-commerce L’Oréal groeit met 65 procent

2020-12-17
1000562
  • [nieuws]
  • 0:44

Bij cosmeticaconcern L’Oréal is het e-commerce-aandeel tijdens de pandemie met 65 procent gegroeid tot 25 procent van de omzet. Het bedrijf verwacht dat het omzetaandeel uit online stijgt naar 50 procent in 2023.

De afgelopen maanden maakte e-commerce meer dan 50 procent van de coronaverliezen goed, zo vertelde chief digital officer Lubomira Rochet tijdens een rondetafelgesprek van Business Insider. Tijdens de pandemie heeft L’Oréal flink ingezet op e-commerce. Zo lanceerde het bedrijf ‘ModiFace’ op verschillende sites en apps, waaronder Amazon, YouTube en Google Search. Met deze tool kunnen klanten make-upproducten proberen via virtual reality.

L’Oréal investeerde de afgelopen maand ook in het social commerce platform Replika Software, waarmee influencers, make-up artists en haar stylisten de producten rechtstreeks online aan mensen kunnen verkopen.