Twinkle | Digital Commerce

DPD belt desnoods 3x aan

2020-12-16
1000562
  • 1:05

Pakketbezorger DPD gaat particuliere pakketten drie keer aanbieden gedurende de lockdown. ‘Hiermee doen wij er alles aan om het pakket bij de ontvanger te kunnen bezorgen en ervoor te zorgen dat de ontvanger dus niet de deur uit hoeft’, aldus cco Thiemo van Spellen van DPD Nederland.

Normaal gesproken gaat een pakket direct naar een Pickup Parcelshop als een pakketbezorger voor een dichte deur staat en buren eveneens niet thuisgeven. Echter, doordat een deel van de parcelshops besloten heeft de deuren te sluiten, wordt het volgens DPD onoverzichtelijk voor consumenten waar zij hun pakket kunnen ophalen. Vandaar de keuze om pakketten nu drie keer te gaan aanbieden.

Het bezorgbedrijf verwacht komende tijd grote drukte. ‘Nederland gaat voor vijf weken in lockdown en dit zal naar verwachting een enorme impact hebben op de aantallen online aankopen’, meent Van Spellen. ‘Wij realiseren ons dat het afleveren van (online) bestelde producten een nog belangrijkere maatschappelijke rol vervult. Daardoor zijn wij er volledig op gericht om onze klanten, de verzenders van deze pakketten, maar ook de ontvangers van de pakketten juist in deze periode zo goed mogelijk van dienst te zijn.’