Twinkle | Digital Commerce

Amazon duldt geen commentaar op klantreviews

2020-12-16
1000562
  • [nieuws]
  • 1:26

Amazon stelt verkopers op zijn platform niet langer in de gelegenheid om te reageren op beoordelingen van klanten. De e-commercereus heeft deze functie recent uitgezet, ook aangezien er naar verluidt amper gebruik van werd gemaakt.

Per e-mail zijn Amazon-verkopers op de hoogte gesteld van het verdwijnen van de commentaarfunctie voor klantreviews, bericht het Duitse Internetworld. ‘Hoewel recensies en beoordelingen belangrijk zijn voor onze klanten en verkopers, is de commentaarfunctie zelden gebruikt voor klantreviews’, zo valt te lezen in de verklaring.

Custom made

Deze week lanceerde Amazon in de Verenigde Staten tevens een op maat gemaakte kledingservice: Made for You. Shoppers kunnen hiermee een t-shirt laten maken op basis van hun lichaam cq. persoonlijke pasvorm. Nadat een gebruiker via een app zijn lengte, gewicht, lichaamsstijl en twee foto’s van zichzelf heeft gedeeld, kan hij voor het gewenste t-shirt kiezen uit een selectie van acht kleurstellingen, de gewenste mouw- en hemdlengtes, halslijnen en stoffen. De op maat gemaakte kledingstukken kosten 25 dollar, aldus TechCrunch.

Plastic voetafdruk

In een nieuwe studie van Oceana werd Amazon ondertussen het vuur aan de schenen gelegd door deze belangenbehartiger voor het behoud van de oceaan. Zo maakte dit onderzoek duidelijk dat de Amerikaanse e-commercereus vorig jaar 465 miljoen pond plastic verpakkingsafval produceerde, dat ‘grotendeels bestemd was voor de stortplaats, niet voor recycling’. In 2019 werden luchtkussens, noppenfolie en andere plastic verpakkingen geproduceerd voor 7 miljard pakketten, waarbij alleen al het afval van de plastic luchtkussens volgens Oceana genoeg is om meer dan 500 keer rond de aarde te cirkelen. ‘Het is tijd voor Amazon om te luisteren naar zijn klanten, die plasticvrije alternatieven willen, en echte toezeggingen doen om de plastic voetafdruk te verkleinen.’