Twinkle | Digital Commerce

Ook TikTok duikt in shopping

2020-10-29
1000562
  • [nieuws]
  • 0:52

TikTok heeft de handen ineen geslagen met Shopify, waardoor gebruikers binnenkort producten kunnen aanschaffen via het social mediaplatform.

Een nieuw partnerschap met Shopify geeft retailers de mogelijkheid om te adverteren en goederen te verkopen via TikTok. Verkopers kunnen op het platform een ‘TikTok for Business’-account aanmaken waarmee ze advertenties kunnen plaatsen. Gebruikers kunnen vervolgens doorklikken naar de Shopify-pagina’s van retailers, zo weet Charged Retail.

Satish Kanwar van Shopify vertelt: ‘Het was al vroeg duidelijk hoe TikTok commerciële trends beïnvloedt. Wij geloven dat video tegenwoordig de standaardvorm van online communicatie is. We zijn erg benieuwd hoe video en commercie samen kunnen groeien.’ Er zijn bij Shopify zo’n 800.000 merken aangesloten.

Het initiatief volgt op een groeiende verschuiving naar ‘social shopping’ van grote social media platforms als Facebook en Instagram. Vorige week kondigde ook WhatsApp aan dat het een shopping functie zou toevoegen.Deze week wordt de samenwerking gelanceerd in de Verenigde Staten, begin volgend jaar rolt het concept uit naar Europa en Azië.

Lees ook: Facebook wil vrienden worden met shops