Twinkle | Digital Commerce

Nike rent weg bij retailpartners

2020-09-09
1000562
  • [nieuws]
  • 1:02

Sportmerk Nike verbreekt de banden met negen retailpartners, waaronder Zappos en Dillard’s, en slaat nadrukkelijk het d2c-pad in. Nike onthulde drie jaar geleden al het plan om rechtstreeks aan consumenten te gaan verkopen.

‘Als onderdeel van onze onlangs aangekondigde Consumer Direct Acceleration-strategie verdubbelen we onze aanpak met Nike Digital en onze eigen winkels’, laat een woordvoerder van het merk weten aan FOX Business. Deze stap houdt in dat Nike in de Verenigde Staten niet langer producten verkoopt aan Belk, Bob’s Stores, Boscov's, City Blue, Dillard's, EBLens, Fred Meyer, VIM en Zappos. Een volledige focus op d2c is (nog) niet aan de orde: Nike zegt te blijven samenwerken met ‘een kleiner aantal strategische partners die onze visie delen om een consistente, verbonden en moderne winkelervaring te creëren’.

Door deze banden te verbreken zullen investeringen in e-commerce en technologie worden opgevoerd, is de verwachting. Ook bestaat het plan om tot 200 kleinere, digitaal werkende winkels te openen in landen in Noord-Amerika en Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Lees ook: Nike verkoopt niet meer op Amazon

In de jongste editie van Twinkle magazine, lees je een uitgebreid verhaal over de verschuiving naar d2c.