Twinkle | Digital Commerce

‘Achats vocaux’ voor Carrefour-klanten

2020-06-18
1000562
  • [nieuws]
  • 1:16

Supermarktketen Carrefour in Frankrijk heeft zijn webshop geïntegreerd met Google Assistant om voice shopping mogelijk te maken. ‘Deze innovatie zal het traject van e-commerce bij Carrefour verder versnellen.’

Saillant: twee jaar terug kondigden de twee partners deze voice shopping-optie al aan. Nu is de functionaliteit daadwerkelijk in gebruik genomen.

Om een boodschappenlijstje aan te maken hoeven klanten in het Frans enkel de tekst ‘Ok Google, ik wil mijn boodschappen doen’ in te spreken in hun Android-smartphone. Vervolgens kunnen zij de benodigde producten – algemeen, via merknaam of via specifieke productnaam – dicteren. De stemassistent zet de lijst aansluitend om in een bestelling, waarbij er ook oog is voor voorkeuren en aankoopgeschiedenis van de klant. In de slotfase van het proces kunnen nog wijzigingen worden doorgevoerd, waarna klanten kunnen afrekenen en hun afhaal- of levermethode kunnen selecteren voor de bestelde boodschappen.

Boodschappenbeleving

‘Dit ontwikkelde partnership met Google geeft Carrefour een voorsprong in termen van technologie en klantervaring. Carrefour is de eerste retailer in de wereld met de integratie van deze nieuwe voice-gebaseerde boodschappenbeleving via Google Assistant’, claimt Amélie Oudéa-Castéra, executive director of E-Commerce, Data & Digital Transformation van Carrefour Group. Volgens haar zal deze innovatie het traject van e-commerce bij de supermarktketen verder versnellen.

Met je stem boodschappen bestellen is in Nederland al langer mogelijk, bij onder meer Albert Heijn en Jumbo.

Lees ook:
- Walmart bundelt krachten met Google Assistant
- Carrefour verkoopt 30 procent meer boodschappen online
- Google lanceert spraakbevestiging voor aankopen met Assistant