Beauty retailer Douglas heeft een Chief Restructuring Officer (CRO) aangesteld die zorg moet dragen voor de versnelde uitbreiding van de e-commerce-activiteiten van het bedrijf, evenals het future proof maken van het winkelnetwerk. Michael Keppel gaat per 1 juli aan de slag bij de parfurmerieketen.
Het concept voor herpositionering wordt ontwikkeld tegen de achtergrond van de recent veranderde markt. ‘De coronapandemie heeft het consumptiegedrag radicaal veranderd. Een deel van deze verandering zal permanent zijn – dat leidt tot een blijvend verlies van frequentie en verkoop voor stationaire detailhandel. Als verantwoord retailbedrijf hebben we ons winkelnetwerk altijd actief gestuurd. Dit zullen we nu opnieuw doen’, verklaart Douglas’ bestuursvoorzitter Henning Kreke.
Omnichannelstrategie
De nieuwe CRO zal verantwoording afleggen aan Tina Müller, ceo van Douglas Group. Zij beaamt dat het coronavirus fungeerde als een ‘katalysator en extra versneller voor online detailhandel’. ‘Toch blijven de winkels een belangrijke pijler in onze omnichannelstrategie’, benadrukt Müller. ‘Maar het winkelnetwerk moet veranderen duurzaam blijven in de nieuwe realiteit.’ Dit concept wordt naar verwachting eind deze zomer gepresenteerd.
Lees ook:
E-commerce sterkste groeimotor voor Douglas
Mysteryshopper bezoekt Douglas
Bijzondere ontwikkeling voor vele retailers. De online parfumerie wereld is sowieso bijzonder. 2 grote spelers als Ici Paris en Douglas. Daarnaast nog grote jongens als Parfumerie.nl en Parfumdreams. De oude grote ketens hebben denk ik veel te veel winkels, daar zijn die online spelers veel slimmer mee omgegaan.