Twinkle | Digital Commerce

Perry Sport en Aktiesport krijgen nieuw omnichannel platform

2019-09-12
1000562
  • [nieuws]
  • 1:01

Sports Unlimited Retail rolt in de loop van dit jaar een nieuw omnichannel platform uit. Het moederbedrijf van Perry Sport en Aktiesport wil hiermee de klantervaring meer consistent en uniform maken.

Het platform ASPOS is een centraal gestuurde SAAS-oplossing in de cloud. De transacties en klantgegevens van winkels en online komen hierin realtime beschikbaar voor onder andere loyalty- en customer experience-toepassingen. Daarnaast gaat het bedrijf ook Cloud CX-software gebruiken. Deze software moet klanten een beter omnichannel ervaring bieden op verschillende spraak-, video-, mobiele en sociale platformen en de website. Door het toevoegen van nieuwe contactkanalen kan de klant op iedere gewenste manier contact met de retailer kan opnemen. Eerder dit jaar startte het bedrijf met een click and collect-pilot in 26 winkels.

Positieve like-for-like sales groei

Sports Unlimited Retail maakte tevens bekend dat de online en fysieke winkels van Aktiesport en Perry in het eerste half jaar van 2019 een positieve like-for-like sales groei laten zien, het derde half jaar op rij sinds de oprichting van SUR in 2016 en de overname door JD Sports Fashion Plc. De Twinkle100-speler verwacht zowel on- als offline een verdere groei en hoopt dit boekjaar af te sluiten met een beter bedrijfsresultaat dan vorig jaar.