Drankenwinkel Gall & Gall ondergaat een metamorfose. De slijterij richt zijn winkels anders in, presenteert daarin minder wijnen en verkoopt de rest online.
Volgens de slijterij worden in totaal 220 winkels nog voor het eind van het jaar naar de nieuwe smaak zijn ingericht. De rest volgt volgend jaar. Tachtig filialen zijn al op deze manier ingericht. Concreet zal Gall & Gall de wijnen op een andere manier presenteren. Zo worden deze ingedeeld in twaalf smaakprofielen. Zes voor rode en zes voor witte wijn. Daarnaast staan de flessen niet meer, ze liggen in de schappen.
Volgens de slijterij kunnen klanten op deze wijze sneller de weg vinden naar de juiste soort wijn. Door meer aandacht te schenken aan de specifieke soorten wijnen moeten ze een betere keuze kunnen maken. Volgens Gall & Gall is de nieuwe indeling te vergelijken met die van een wijnkelder.
Te veel wijn in de winkel
Het aantal soorten wijnsoorten wordt aanzienlijk teruggeschroefd. Voortaan liggen er nog maar 190 soorten wijnen in de schappen. De overige 1.800 worden online verkocht. ‘Meer is niet altijd beter, merkten we toen we onze klanten om hun mening vroegen’, stelt algemeen directeur Frances Franken-Mulder. ‘We hadden zoveel wijnen in de winkel dat de klanten door de bomen het bos niet meer zagen.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Gall & Gall verkoopt meer wijn alleen online
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.