Koopjedeal zit in financiële nood. Het bedrijf kan niet meer aan zijn betalingsverplichtingen voldoen en moet daarom uitstel van betaling aanvragen.
Het bedrijf noemt de brand in een magazijn in Molenaarsgraaf vorig jaar als een oorzaak voor de financiële problemen. ‘In totaal bedroeg de schade minimaal 2,3 miljoen euro, onze liquiditeitspositie is hierdoor flink achteruitgegaan.’
De onderneming laat weten al langere tijd bezig te zijn met het vinden naar een nieuwe investeerder om de kosten van die brand te dekken. ‘Helaas hebben we deze gesprekken niet tijdig kunnen afronden’, laat het bedrijf weten. ‘De afgelopen weken hebben namelijk steeds meer leveranciers het krediet opgeheven.’
Op een bericht op zijn site laat Koopjedeal weten op zoek te zijn naar een overnamekandidaat ‘om zo de website en de service zo snel mogelijk voort te zetten’. Het bedrijf roept klanten, die een vraag hebben over hun bestelling, op om contact op te zoeken via klacht@koopjedeal.nl.
De koopjessite werd onlangs nog op zijn vingers getikt door waakhond ACM. Dit gebeurde na een stroom van klachten in het afgelopen najaar. De site liet daarop weten zijn retourbeleid en bereikbaarheid van de klantenservice te hebben verbeterd. De klachten gingen onder meer over producten die niet of te laat werden geleverd. Ook was de klantenservice niet goed bereikbaar en werden de retouren niet goed verwerkt.
De ACM verwees daarbij ook naar de magazijnbrand in Molenaarsgraaf vorig jaar. Toen een kwart miljoen artikelen van Koopjedeal in vlammen op ging. ‘Hierbij raakte het bedrijf het zicht op de bestellingen en retourzendingen kwijt.’ Maar volgens de waakhond had de webshop zijn klanten hierover beter moeten informeren.
Vandaag is Koopjedeal met het bericht naar buiten gekomen. Wat gebeurd er met bestellen die eerder zijn geplaatst en betaald? Ik heb 26 juni nog iets besteld en betaald. Ben ik dit kwijt? Had Koopjedeal niet eerder moeten aangeven dat zij geen bestellingen meer konden aannemen?
Wel betaald geen zweeflparasol graag geld treug en
Heb een bestelling gedaan op 3 juni en betaald. De leverancier was akkoord met annuleren,maar heb nog geen geld terug gestort gekregen. Ben ik dit nu kwijt?-
Ik citeer:
"Het bedrijf noemt de brand in een magazijn in Molenaarsgraaf vorig jaar als een oorzaak voor de financiële problemen".
Huh, hier ben je toch voor verzekert of kwam de brand van toentertijd achteraf wel goed uit?
Daar gaan we dan weer Weer een bewijs dat alles maar gratis doen gewoon niet kan Gratis verzenden Gratis retour prijzen tegen de inkoopprijs verkopen om andere bedrijvende omzet te ontnemen en 30 dagen bedenktijd En BOEM weer zo een shop om zeep met heel veel slachtoffers Nou ja slachtoffers, als je als consument alleen nog maar koopt bij een bedrijf waar alles (zogenaamd) gratis is dan moet je niet klagen maar eindelijk eens bereid zijn om gewoon betalen voor online bestelgemak. Beter voor meerdere artikelen bestellen Beter voor transporteur en gezonder voor de ondernemer. Panden zijn wel altijd verzekert zeker als er een hypotheek op zit maar op inventaris zit geen verplichting en ja je moet toch ergens op besparen als de kosten baten uit het lood zijn
Ik heb te weinig informatie om te kunnen oordelen, maar voor mijn gevoel is hier gewoon sprake van een hard werkende ondernemer die door een brand is getroffen.
Ik kan alleen maar respect hebben voor een ondernemer die het op jonge leeftijd tot de Twinkle 100 schopt op eigen kracht.
Een goede les om voorraad te verzekeren, maar heeft elke webwinkelier dat goed voor elkaar? Afgezien van de chaos waar je webwinkel in terecht komt als je een aantal maanden niet kunt verkopen en wel je medewerkers moet betalen en bedolven wordt onder klanten. Volgens mij kun je je daar als ondernemer niet op voorbereiden.
Laten we dus deze zaak niet gebruiken om onze eigen frustraties over gratis verzending of wat anders de vrije loop te geven. Deze ondernemer heeft netjes naar de buitenwereld gecommuniceerd wat er aan de hand is en heeft zijn webwinkel zelf offline gezet. Hij had het zelf waarschijnlijk ook graag anders gezien...