Twinkle | Digital Commerce

Koopjedeal in surseance van betaling

2019-07-01
1000562
  • [nieuws]
  • 1:19

Koopjedeal zit in financiële nood. Het bedrijf kan niet meer aan zijn betalingsverplichtingen voldoen en moet daarom uitstel van betaling aanvragen.

Het bedrijf noemt de brand in een magazijn in Molenaarsgraaf vorig jaar als een oorzaak voor de financiële problemen. ‘In totaal bedroeg de schade minimaal 2,3 miljoen euro, onze liquiditeitspositie is hierdoor flink achteruitgegaan.’

De onderneming laat weten al langere tijd bezig te zijn met het vinden naar een nieuwe investeerder om de kosten van die brand te dekken. ‘Helaas hebben we deze gesprekken niet tijdig kunnen afronden’, laat het bedrijf weten. ‘De afgelopen weken hebben namelijk steeds meer leveranciers het krediet opgeheven.’

Op een bericht op zijn site laat Koopjedeal weten op zoek te zijn naar een overnamekandidaat ‘om zo de website en de service zo snel mogelijk voort te zetten’. Het bedrijf roept klanten, die een vraag hebben over hun bestelling, op om contact op te zoeken via klacht@koopjedeal.nl.

De koopjessite werd onlangs nog op zijn vingers getikt door waakhond ACM. Dit gebeurde na een stroom van klachten in het afgelopen najaar. De site liet daarop weten zijn retourbeleid en bereikbaarheid van de klantenservice te hebben verbeterd. De klachten gingen onder meer over producten die niet of te laat werden geleverd. Ook was de klantenservice niet goed bereikbaar en werden de retouren niet goed verwerkt.

De ACM verwees daarbij ook naar de magazijnbrand in Molenaarsgraaf vorig jaar. Toen een kwart miljoen artikelen van Koopjedeal in vlammen op ging. ‘Hierbij raakte het bedrijf het zicht op de bestellingen en retourzendingen kwijt.’ Maar volgens de waakhond had de webshop zijn klanten hierover beter moeten informeren.