Aanbiedingensite Koopjedeal opent morgen weer zijn deuren nadat het vorige week werd overgenomen door webshop Dekbed-Discounter. Die laatste gaat gedupeerden voor 1,1 miljoen euro vergoeden.
Dat laat het bedrijf weten. ‘We wilden dit zo goed mogelijk oplossen en het is heel fijn dat we nu klanten tegemoet kunnen komen, zodat zij niet de boot in gaan. Wie nog op zijn geld zit te wachten, krijgt vanzelf bericht van Koopjedeal over eventuele tegemoetkomingen', aldus oprichter Niels Verwij van Dekbed-Discounter.
Spaarpunten
De gedupeerden worden dus zelf door Koopjedeal benaderd. Het is niet duidelijk of alle gedupeerden worden gecompenseerd. Die compensatie zal zijn in de vorm van spaarpunten, en dus niet in geld. Deze punten kunnen zij dan weer besteden in de shop. Wie nog een spaarsaldo had bij Koopjedeal, behoudt deze eveneens. ‘Het gaat in sommige gevallen toch om grote bedragen’, aldus Verwij.
Koopjedeal zal na de herlancering hetzelfde principe volgen als voorheen. Klanten kunnen er dus dagelijks terecht voor nieuwe aanbiedingen, die een dag geldig zijn. De shop heeft ook een nieuw magazijn in gebruik genomen. Ook wordt het assortiment uitgebreid en is de klantenservice 7 dagen per week bereikbaar.
En de compensatie voor Marktplaats aanbiedingen die via de logistieke tak van Köopjedeal nog steeds op hun bestelling wachten ? Marktplaats neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich en reageert niet .
Fijn dat er een doorstart is. Ik wens U veel succes. Mijn vraag is of er een mogelijk heid is om defecte koffie machine ( espresso in febr. aangeschaft) te melden ? Een eventuele oplossing zou mooi zijn.
Blij dat er een doorstart is heb nooit problemen met deze firma gehad komt mij koptelefoon misschien toch nog met de gratis bleu set erbij die ik een paar dagen dat het bekend werd dat ze op fles zijn gegaan besteld heb succes
Het is gewoon schandalig dat mensen nog een bestelling konden plaatsen en betalen net voordat het faillissement werd uitgesproken. Mensen zijn gewoon weer de dupe en zijn hun geld kwijt. Misschien krijg je dan wel een compensatie in de vorm van spaarpunten, maar daar zit ik niet op te wachten. Ik wil gewoon mijn bestelling of mijn geld terug. Vrg
Had verduisterende overgordijnen besteld waren al verzonden maar niet gekregen 53.00 euro wil ze nog wel graag
Ik wens jullie alvast veel succes met de nieuwe zaak en heb er het volste vertrouwen in dat mijn niet geleverde 24 T shirts van Fruit of the loom toch nog terugbetaald worden in spaarpunten; Ik heb toch een nieuw dekbed overtrek nodig en zal deze daarvoor gebruiken.
Mooie reclame, gaat gedupeerden dus voor 1,1 miljoen euro vergoeden, lijkt me sterk. Laat je even iets van je horen als je een compensatie hebt gekregen van Koopjedeal. Anders worden er hier loze beloftes vermeld.
Ik snap alle frustraties van klanten, maar een faillissement kent enkel verliezers.
Als ondernemer kan ik me voorstellen dat je alles blijft doen om je bedrijf overeind te houden. De besteloptie uitzetten is echt het moment waarop je accepteert dat het niet meer te redden valt en is ook direct het tekenen van het einde.
Doe je dit, dan zullen leveranciers ook niet meer leveren waardoor er nog meer gedupeerden zijn.
Gezien Koopjedeal hard bezig was om een investeerder te vinden om de boel nog te redden, was er nog hoop tot het laatste moment.
Een faillissement betekend dat er geen geld meer is en je product ook niet te leveren meer valt. Dat Koopjedeal netjes op de dag waarop ze surreance van betaling hebben aangevraagd alles offline hebben gezet toont aan dat ze dit netjes wilden afhandelen. Er zijn voorbeelden te over waarbij je nog dagen na een faillissement kunt bestellen en betalen.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat het knap vervelend is wanneer je op die dag een betaling hebt gedaan en je geld kwijt bent of wanneer je als leverancier ook bijna over de kop gaat omdat iemand zijn rekening niet betaalt.
Maar wanneer er verder geen misstanden zijn, valt dat het bedrijf volgens mij niet kwalijk te nemen...
Willen degene die compensatie hebben ontvangen in welke vorm dan ook dat hier even vermelden. Ik ben daar toch wel erg benieuwd naar.
Ik zag gisteren toen ik ingelogd had bij koopjesdeal dat ik spaarpunten heb gekregen ter compensatie van mijn bestelling een paar dagen voor het faillissement twv 55,00 euro. Dus dacht ik gisteren ik bestel het artikel opnieuw en betaal met spaarpunten. Niet dus,kan maar spaarpunten inleveren twv 25,00 euro en moet dus nog 25,00 bijbetalen. Dat ga ik dus niet doen en vindt het misleidend als er gezegd wordt dat klanten 100% gecompenseerd worden. Dat is dus alleen als je vaker gaat bestellen en dat ben ik niet van plan als het op deze manier gaat.