Twinkle | Digital Commerce

Waarom Blokker stopt met bezorgen in België

2019-07-01
1000562
  • [nieuws]
  • 1:14

Blokker neemt in België een defensieve houding aan wat betreft e-commerce. Hierdoor is het niet meer mogelijk om daar bestellingen te laten bezorgen, maar alleen af te halen in een Blokker-winkel.

Dat vertelt de nieuwe directeur van Blokker België Geert Kampschoër in gesprek met Gondola. Volgens hem is het koopgedrag in België de afgelopen jaren veranderd, onder meer door e-commerce. In plaats van te investeren in zijn online divisie kiest Blokker er in België dus voor om te focussen op het fysieke kanaal.

Wel kunnen consumenten gebruikmaken van het collect & go-systeem, in Nederland beter bekend als click & collect. De retailer liet eerder weten in Nederland meer op de ophaaloptie in te zetten. Zo wordt binnenkort winkelvoorraad ingezet voor click & collect. Ook moet het duidelijker worden hoeveel voorraad er in welke winkel ligt. ‘Zodat je als klant na kunt gaan op welke momenten en op welke locatie je het kunt afhalen’, aldus manager klantenservice Richard Padt eerder.

'Kunnen het niet betalen'

Dat Blokker zou stoppen met bezorgen in België was eerder ook al bekend. Vorige maand liet de nieuwe Blokker-baas Michiel Witteveen in een interview met het FD al los dat de retailer het bij onze zuiderburen niet meer zag zitten om bestellingen aan de deur te leveren. ´Wij kunnen dat gewoon helemaal niet betalen´, een antwoord op de vraag of Blokker ook in Nederland zou stoppen met thuisbezorgen liet hij in het midden.