Een nieuwe webshop met honden- en kattenartikelen met meteen een loyaliteitsprogramma. Eigenaar Stefanie Elbertsen ziet klanten graag terugkomen bij Kwispel & Zo.
Sinds maart is de webwinkel live. Het assortiment bestaat uit manden, halsbanden, voerbakken, speeltjes, krabpalen et cetera. ‘Binnenkort ga ik ook voer aanbieden’, vertelt Elbertsen. Hoewel er al diverse webshops in deze categorie actief zijn, denkt ze dat er nog genoeg ruimte is in de markt. ‘Ik ben gek op dieren en ik heb zelf altijd een hond. Het begon te kriebelen om opnieuw een webshop te beginnen – ik heb al eerder een webwinkel gehad, met sieraden, en daar had ik veel plezier in. Ik bied een ruime sortering, zet de nieuwste producten direct online, volg de trends en probeer een zo goed mogelijke service te geven.’
Loyaliteitsprogramma
De grootste uitdagingen zijn omzet genereren en klanten zo te helpen dat ze tevreden zijn en weer terugkomen. Daarvoor heeft ze een loyaliteitsprogramma opgezet: ‘Je kunt bij ons kwispels sparen. Bij elke aankoop krijgt de klant per uitgegeven euro één kwispel, met een tegenwaarde van € 0,04. Kwispels kunnen direct bij de volgende order gebruikt worden, of gespaard voor een groter kortingsbedrag.’
Extern magazijn
Elbertsen runt de webshop alleen, maar indien nodig springt haar vrouw bij. Ze koopt haar collectie in bij de groothandel en slaat alles op in een extern magazijn. Vervolgens worden de bestellingen verstuurd met TNT en PostNL.
YouTube-account
Kwispel & Zo zet om naamsbekendheid te vergroten SEO in en adverteert op diverse zoekmachines. ‘Daarnaast zijn social media belangrijk, we zitten op Instagram, Facebook en Twitter en ik werk aan ons YouTube-account. En verder verkopen we ook via Marktplaats en bol.com.’ In de toekomst wil de oprichtster het assortiment uitbreiden met spullen voor knaagdieren, vogels en vissen. ‘En ik zou een showroom willen openen voor een paar dagen in de week.’
Gesponsorde artikel?
@redactie kunnen jullie voortaan gesponsorde artikelen een tag of iets geven?
Het artikel stond in een rubriek over startende webwinkeliers in ons magazine en is doorgeplaatst online. Van sponsoring is geen sprake. (Als dat wel zo is worden artikelen gelabeld als 'branded content'.)
Tenenkrommend artikel, dit voegt toch echt helemaal niets toe.
Waarom niet elke dag een mama webshop interviewen? Alle zwangere vrouwen beginnen tegenwoordig een webshop. Ik was zwanger en op zoek naar babayspullen en toen dacht ik.....