Twinkle | Digital Commerce

Heineken start directe online verkoop in heel Nederland

2019-06-11
1144687
  • [nieuws]
  • 1:33

Heineken breidt zijn directe online verkoopactiviteiten uit. Op Drinkies.nl zijn ‘ijskoude dranken & snacks’ te bestellen, ‘bezorgd waar en wanneer jij wil’.

Daartoe werkt het bedrijf landelijk samen met PostNL.

Heineken Now

Onder de naam Heineken Now startte de brouwer vorig voorjaar met de levering van koud bier in Amsterdam, via de gelijknamige app. Daarnaast werd een koppeling gelegd met Thuisbezorgd.nl en Deliveroo. In Het Parool laat een woordvoerder weten dat dertigduizend Amsterdammers regelmatig gebruik maken van de bezorgdienst; het pils wordt binnen een uur bezorgd dankzij een samenwerking met TringTring en een paar avondwinkels.

De bestelapplicatie (iOS, Android), die ook werd gelanceerd in Vietnam, Egypte, Maleisië en Mexico, is afgelopen week omgedoopt tot Drinkies by Heineken. Nog steeds is de flitsbierservice hier alleen te gebruiken door inwoners van (delen van) Amsterdam. Dankzij een update van de app kunnen zij ook bier bestellen op stemcommando. ‘Hey Google, talk to Drinkies.’

Drinkies.nl

In de app store wordt verwezen naar het gelieerde Drinkies.nl, een directe eigen verkoopplek op het web voor Heineken. Ook op de nieuwe site zijn kratjes en sixpacks van het biermerk te koop en worden zustermerken als Amstel, Brand, Sol, Desperados, Jillz en Affligem aangeboden. Daarnaast zijn Dorito’s en Lays op Drinkies.nl te koop, ook in combinatiepakketten met bier. PostNL levert orders tot één uur ’s middags de volgende dag af, bij orders vanaf 25 euro brengt Heineken geen verzendkosten in rekening.

Beerwulf en The Sub

Heineken zoekt steeds meer direct contact met eindgebruikers (Direct to Consumer of kortweg D2C). Met Beerwulf zette Heineken een gelauwerde start-up in speciaalbier op de markt. De activiteiten van Beerwulf zijn onlangs, zowel aan de voor- als de achterkant, samengevoegd met die van thuistapsysteem The Sub.

Lees ook: ‘Beerwulf is een sleepboot voor Heineken’ (Twinkle 4-2019)