Twinkle | Digital Commerce

Online boodschappen: klant kiest voor lage leverkosten

2019-05-27
1000562
  • 0:52

Niet het aanbod of levering op dezelfde dag, maar lage bezorgkosten zijn een belangrijke overweging voor consumenten bij het doen van online boodschappen.

Dat blijkt uit het onderzoek ‘What’s Happening Online’ van RuigRok NetPanel onder 2.611 consumenten. De meerderheid (62 procent) van de consumenten die weleens online hun boodschappen bestelt, kiest daarbij voor een super die weinig bezorgkosten rekent. Ook de bezorgtijden (56 procent) vindt men belangrijk bij de keuze voor een online super.

Duurzame levering

Of de boodschappen op een duurzame manier bezorgd worden, vinden consumenten vooralsnog niet belangrijk. Slechts 13 procent van de online shoppers van boodschappen vindt het van belang als hun bestelling om een groene manier bij de voordeur aankomt.

Vooral consumenten met een druk leven bestellen de boodschappen weleens online. Millennials zijn de generatie die dat het meest doen. 40 procent van hen heeft weleens hun boodschappen online gedaan. En ook het online bestellen van avondeten doen de millennials met 63 procent het meest.