Twinkle | Digital Commerce

Minder sterke groei verkeer e-commercesites

2019-05-20
1000562
  • [nieuws]
  • 0:44

Het verkeer naar e-commercesites van retailers groeit minder sterk dan voorheen. Dit blijkt uit de Q1 Shopping Index van Salesforce.

De crm-expert zag in het vakantieseizoen van 2018 een verkeersgroei van 10 procent, in het eerste kwartaal van dit jaar was dat 2 procent.   

Salesforce deed een analyse op basis van het online winkelgedrag van 500 miljoen consumenten in 37 landen (met vooral focus op markten als de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Scandinavië en Australië).

De digitale omzet in het eerste kwartaal van dit jaar groeide 12 procent jaar-op-jaar, want consumenten gaven 10 procent per bezoek meer uit, zo meldt Gondola. Het gemiddelde bezoekduur nam in vijf jaar tijd af met ruim 30 procent, van gemiddeld 6 minuten en 30 seconden in 2014 naar 4 minuten en 12 seconden in 2019.