Twinkle | Digital Commerce

Google AdSense stopt met ‘tekst-only’ advertenties

2019-05-31
1000562
  • 0:51

Google voert meerdere aanpassingen door in advertentieplatform AdSense. Voorheen konden adverteerders kiezen uit ‘Tekst ads only’ en ‘Display ads only’. Nu blijft alleen die laatste optie over.

Adverteerders hebben daardoor alleen de mogelijkheid om ‘Display ads’ te plaatsen, laat Google klanten weten in een mail. ‘We zijn op weg naar rijkere advertentie-formats.’

Volgens het bedrijf was AdSense toe aan een update. ‘We zijn vastbesloten om voortdurend te investeren in de modernisering van onze advertentieproducten. Als gevolg hiervan zijn er enkele belangrijke wijzigingen die we aanbrengen in sommige AdSense-functie die u in het verleden hebt gebruikt of geconfigureerd.’

Logo’s en buttons

Google verrijkte de tekstadvertenties eerder ook al met logo’s en call-to-action buttons, maar voegt alle functionaliteiten nu dus samen onder één noemer. Ook zijn de advertenties nu responsive en dus geschikt voor zowel mobiel als desktop.

Volgens Google moeten deze veranderingen ervoor zorgen dat adverteerders makkelijker ads kunnen creëren en deze van rijkere content voorzien.