Twinkle | Digital Commerce

De impact van reviews tijdens the consumer journey

2019-04-15
1024576
  • 0:40

In het huidige digitale landschap is de manier waarop consumenten een aankoop doen, compleet veranderd ten opzichte van vroeger. Hoe ziet het koopbeslissingsproces er vandaag de dag uit? En wat leidt ertoe dat de consument tot kopen overgaat?

Om hierachter te komen hebben we 1500 Nederlandse consumenten ondervraagd.

Consumentenreferenties. Online reviewplatforms hebben de grootste invloed op de koopbeslissing van de consument. Maar welke kanalen zijn nog meer van belang?

Producten en diensten. Nederlandse consumenten lezen voornamelijk reviews over kleding, computers en elektronica. Waar lezen ze nog meer reviews over?

Verrassend. Reviews met 4 sterren en met 1 ster worden door Nederlanders het meest vertrouwd en als meest waardevol gezien. Waarom is dat?

De vele voordelen van online reviews. Bedrijven die niet of nauwelijks over negatieve reviews beschikken, worden doorgaans minder vertrouwd door consumenten.

Download