Twinkle | Digital Commerce

Google komt met Comparison Listing Ads

2019-03-08
1800881
  • 1:06

Vergelijkers krijgen een nieuwe reclamemogelijkheid in Google Shopping. Met zogenoemde Comparison Listing Ads promoten ze geen gelieerde webshops, maar hun eigen site.

Comparison Listing Ads, kortweg CLA’s, verschijnen binnenkort in een speciaal tabje binnen Google Shopping. Feitelijk worden er geen producten (Product Listing Ads ofwel PLA’s), maar vergelijkingssites vergeleken. Dat gebeurt aan de hand van showcases; een advertentie bevat afbeeldingen van gezochte producten en een link naar de pagina op de vergelijkingssite waar deze beter bekeken en vergeleken kunnen worden.

Lyst

Modezoekmachine Lyst, een van de eerste gebruikers van het experimentele advertentieformat, laat trots optekenen: ‘Naast de shopping ads die momenteel op Google worden weergegeven, kan Lyst nu in een nieuwe tab een selectie producten promoten en shoppers direct naar een website leiden waar zij toegang krijgen tot 5 miljoen producten van 12.000 verschillende merken. Als lanceerpartner van de bètatest van de Comparison Listing Ads heeft Lyst een unieke positie om meer traffic te generen naar het platform en de verkoop en groei van haar retail partners te boosten.’

De CLA’s zijn een nieuw antwoord op de oppositie tegen Google’s dominantie in de productvergelijkingen.

Lees ook: Aantal CSS-partners flink verminderd (26 februari 2019)