Twinkle | Digital Commerce

'Maaltijdbezorgdienst Albert Heijn stokt tijdens piekmomenten'

2019-03-12
1000562
  • 1:02

De maaltijdbezorgdienst ´Allerhande Kookt´ van supermarktketen Albert Heijn is door een tekort aan bezorgers op piekmomenten soms niet beschikbaar.

Dat weet Distrifood te melden. De supermarktketen begon dit jaar met zijn eigen maaltijdbezorgdienst, waar het populaire maaltijden uit de Allerhande naar consumenten in grote delen van Amsterdam bezorgt. Levering gebeurt door maaltijdbezorgers Deliveroo en Thuisbezorgd.nl. Maar doordat zij op de drukste momenten een tekort hebben aan bezorgpersoneel, verschijnt de dienst van Albert Heijn soms niet op de webpagina van de desbetreffende diensten.

In een reactie aan Distrifood zegt de retailer de kwestie te begrijpen maar het wel onwenselijk te vinden. ´Uiteraard denken we na over een oplossing. Tegelijkertijd is het onderdeel van het succes´, aldus de woordvoerder.

Dark kitchen

De desbetreffende maaltijden worden in een zogeheten dark kitchen in Amsterdam Oud-West bereid en vanuit daar naar verschillende delen in de hoofdstad gebracht. Binnen een halfuur staan de gerechten bij de consument op tafel. Eerder liet een woordvoerder al weten niet direct op landelijke dekking te mikken. ‘Ook omdat er misschien niet in alle regio’s behoefte aan is. We kijken dan ook naar de behoefte per regio. Die is er zeker ook buiten Amsterdam. Bij succes willen we uitbreiden.’