Twinkle | Digital Commerce

Neckermann.com opnieuw bij Radar

2019-01-21
980550
  • [nieuws]
  • 1:06

Radar bericht opnieuw over problemen bij Neckermann.com: dat zou vele orders niet hebben uitgeleverd en geld niet hebben terugbetaald aan klanten die hun koop hebben ontbonden.

De waakhond zegt in de afgelopen tijd tientallen meldingen te hebben ontvangen van consumenten. Op Klachtenkompas.nl, gefaciliteerd door de Consumentenbond, regent het eveneens negatieve ervaringen van kopers; de telefoonlijn van de klantenservice schakelt in alle keuze-opties over naar een bandje. In de radio-uitzending van Radar belooft Ronald Steenbergen, die de onbereikbaarheid wijt aan het 'opleiden van een nieuw team', binnen twee weken beterschap.

'Verscherpte focus'

In juni 2017 klopte Radar ook al aan bij de webwinkel van de gebroeders Steenbergen, die eigenaar van de shop zijn via hun investeringsmaatschappij Readen Retail. Joop Steenbergen verklaarde destijds tegenover Twinkle bezig te zijn met de overgang naar een verkleind assortiment, om daarmee 'de sterkste online aanbieder op woongebied' te worden. Van die focus is vooalsnog geen sprake.

Ruzie tussen aandeelhouders

Korte tijd later bleek Readen Retail in de clinch te liggen met mede-eigenaar Axivate Capital. Via de rechtbank werd daarom een onafhankelijk bestuurder aangesteld; uiteindelijk verkocht Axivate zijn minderheidsaandeel begin vorig jaar aan Readen Retail, vlak nadat de FIOD een inval deed bij het bedrijf wegens vermoedens van witwasserij.