Twinkle | Digital Commerce

Albert Heijn flexibel met minimale orderwaarde

2019-01-15
1000562
  • 1:31

Voorheen konden consumenten hun boodschappen bij Albert Heijn online bestellen vanaf 70 euro. De supermarkt verlaagt dat bedrag nu, maar dat geldt niet voor elke dag van de week.

Op woensdag en donderdag kunnen klanten al vanaf 50 euro hun boodschappen bij de Zaanse grootgrutter bestellen. De rest van de week worden boodschappen thuisgebracht vanaf 70 euro. ‘Zou je soms een wat kleinere bestelling willen doen? Vaker verse producten willen ontvangen? Of is 70 euro iets teveel voor je? Dan hebben we goed nieuws’, zo kondigt de super de vermindering van het minimale bestelbedrag aan.

Een woordvoerder van de supermarkt kan op dit moment nog niet melden of de verlaging van het minimale bestelbedrag ook wordt doorgevoerd op de rest van de week. 'We hebben voor deze dagen gekozen zodat we een verhoging van het aantal bestellingen goed aankunnen qua capaciteit.'

Gelijke hoogte

Met de verlaging komt het minimale bestelbedrag op deze twee dagen op gelijke hoogte met concurrent Jumbo. Daar kunnen consumenten vanaf 50 euro de boodschappen thuis laten brengen en bij een minimale besteding van 25 euro ophalen bij een pickup point. Bij pure player Picnic ligt dit bedrag standaard op 25 euro.

Maaltijdbezorging

De online divisie van Albert Heijn is met een geschatte jaaromzet in 2017 van 480 miljoen euro goed voor een vierde positie in de Twinkle100. Onlangs liet het bedrijf weten de koers te veranderen en meer te richten op bezorging van verse maaltijden en foodservice. Op dat vlak kwam Albert Heijn afgelopen weken met de eerste aankondigingen. Zo bezorgt maaltijdbezorger Thuisbezorgd.nl een selectie producten van enkele AH to go-filialen in Amsterdam. De samenwerking met de bezorgdienst werd vorige week al uitgebreid. Sinds afgelopen vrijdag bezorgt die dienst, samen met Deliveroo, ook vers bereide maaltijden uit de Allerhande in grote delen van Amsterdam.