Twinkle | Digital Commerce

V&D 2.0: 'Nadruk verkopen ligt op fashion'

2018-12-05
1000562
  • [nieuws]
  • 1:46

De nieuwe V&D-shop is inmiddels drie maanden in de lucht. Directeur Alexander van Slooten is tevreden met de eerste resultaten van het online platform: de verkopen lopen 'op koers'.

'De eerste ervaringen zijn positief', zegt Van Slooten tegen Twinkle. 'Vanaf de eerste dag weten klanten ons prima te vinden. Mede ook dankzij de oorspronkelijke V&D-e-mail base, die nog heel 'actief' blijkt te zijn.'

Op koers

Op 5 september, nu exact drie maanden terug, dook de naam van de warenhuisketen na het faillissement op Oudjaarsdag 2015 plotseling weer op in het online retaillandschap. Tot nu toe ligt de shop op schema, zegt Van Slooten. 'We hebben ons voor de eerste twaalf maanden een target van tien miljoen euro meegegeven en daarvoor liggen we nog op koers. Het Black Friday-weekend was zeer succesvol. De nadruk lag op de vrijdag en de zondag; Cyber Monday deed het net iets minder.'

Partners aansluiten

Na livegang werd Vd.nl, dat kantoor houdt in Diemen, door zo'n vijfhonderd partijen benaderd die graag hun producten op het platform wilden aanbieden. 'Omdat we een gesloten marktplaats zijn en alleen producten en merken willen toevoegen die relevant zijn voor de 40+ doelgroep, gaat er heel wat tijd zitten in selectie, gesprekken en uiteindelijk aansluiten', vertelt de managing director. 'We zijn met zo’n vijftig partners live gegaan; inmiddels zijn er zo’n 25 nieuwe partners gecontracteerd die we nu één voor één op het platform aansluiten.'

Nadruk op mode

Hoewel de nieuwbakken pure player zijn aanbod kiest vanuit de geest van het voormalige V&D-merk, zijn er ook verschillen ten opzichte van vroeger. 'Opvallend is dat de nadruk qua verkopen wel op fashion ligt. In verhouding meer dan het 'oude' V&D online. Het fashion aanbod is ook wel het beste; de overige categorieen zijn we nu in rap tempo aan het uitbreiden.

De nadruk ligt de komende maanden dan ook op het verder op orde krijgen van het aanbod, zegt Van Slooten. 'In maart of april laten we qua 'above the line'-marketing weer van ons horen.'

Lees ook: 'Het boompje gaat weer groeien’ (Twinkle 8-2018)