Twinkle | Digital Commerce

Mango stelt online doelstelling bij

2018-08-13
1000562
  • [nieuws]
  • 1:09

De Spaanse retailer Mango zag zijn online aandeel vorig jaar stijgen naar 15,5 procent van de totale opbrengsten.

Dit komt neer op 339,2 miljoen euro, terwijl de jaaromzet 2,1 miljard euro bedroeg. Dat blijkt uit het jaarrapport van de fashionwinkel.

Mango wil dit jaar nog eens 20 miljoen euro investeren in zijn online divisie. Die groeit dusdanig hard, dat het bedrijf zijn online verwachtingen heeft bijgeschaafd. Nu meldt het bedrijf dat het online aandeel in 2019 20 procent moet zijn van de totale omzet. Eerst moest dit doel een jaar later - in 2020 - behaald worden.

Fast Fashion

'In 2017 zagen we dat ons businessmodel, dat gebaseerd is op omnichannel verkopen en fast fashion, het juiste pad is', aldus executive vice-director Daniel Lopez. 'We verwachten dit jaar een verdere groei. In juli van dit jaar hebben we al aanzienlijke verbeteringen laten zien.'

Mobiel

Eerder maakte het Spaanse bedrijf bekend dat meer dan de heflt van de online aankopen via een mobiel device wordt gedaan. Zeker 52 procent van die bestellingen deden consumenten middels een tablet of smartphone. Ongeveer 70 procent van de sitebezoeken bij Mango worden via een dergelijk device gedaan. 'Mensen zijn minder bang om via een mobiel apparaat een aankoop te doen. Het is een trend die blijft groeien de komende jaren', aldus directeur e-commerce Elena Carasso. In 2017 bezochten bijna 400 miljoen mensen de website van Mango.