Een nieuw platform uit de koker van Tone P2P, eigendom van de voormalige Kijkshop-eigenaar The One: CallTheONE wil vraag en aanbod op het gebied van expertise matchen, op elk denkbaar vlak.
Een soort Gouden Gids, maar dan met - betaalde - live videoverbinding: in tegenstelling tot het vorig jaar gepresenteerde platform Tone beperkt CallTheONE zich niet tot retailtransacties. Iedereen die expertise claimt in een willekeurig onderwerp, kan die kennis er te koop aanbieden.
KijkBijMij versus CallTheONE
'Calltheone.com is uitgebracht binnen een partnership tussen Lookalong B.V. en Tone P2P, de dochtermaatschappij van Kijk Tone Holding die vorig jaar meer dan een miljoen ophaalde via crowdfunding voor het platform KijkBijMij', legt creative missionair Ben Steenstra uit aan Twinkle. 'KijkBijMij wordt in licentie geëxploiteerd door KijkUp. CallTheONE is daarmee een compleet nieuw platform. Waar KijkBijMij zich richt op advies voor aankopen op het KijkBijMij-platform en waarbij we adviseurs belonen met een commissie over aan- en verkopen, is CallTheONE een platform waar professionals en consumenten hun expertise kunnen delen en daarvoor per minuut betaald worden. Het idee achter KijkBijMij is dat we dit concept bij meerdere retailers in licentie zullen uitbrengen.'
Videobellen met medewerkers
Desalniettemin heeft ook CallTheOne een retail-element, licht Steenstra toe. 'CallTheONE bedient ook retailers. Medewerkers kunnen een profiel aanmaken en getoond worden op de site van de retailer. Dat maakt de medewerkers toegankelijker en is een uitermate vriendelijke klantenserviceoplossing. En een bijkomend voordeel; sommige medewerkers willen ook buiten openingstijden wel eens iemand te woord staan.'
Klikmarathon omzeilen
Heeft een dergelijk match making platform toegevoegde waarde in een tijdperk waarin informatie vrijwel overal direct toegankelijk is? Steenstra: 'Wij stellen: "Dankzij Google kunnen we met toegang tot internet inmiddels bijna alles te weten komen wat we willen weten. Maar los van de vaak tegenstrijdige informatie kan je zoektocht al snel ontaarden in een urenlange klikmarathon tussen blogs, vlogs en video’s.' CallTheONE is ervan overtuigd daar verandering in aan te brengen.
Lees ook:
- 'Kijkshops nieuwe kijk' (Twinkle 7-2017)
- 'KijkBijMij-zusje MyCom binnenkort live' (17-04-'18)
Wanneer gaat THE ONE eens goed diep in de spiegel kijken en even op vakantie. Ze blijven wanhopig verschillende dingen uit proberen en flink wat geld over de schutting gooien. Guess what er is geen vraag naar. Kijk naar KijkBijMij, de idiote verwachting dat er na een jaar meer dan 1000 actieve gebruikers zouden zijn, realiteit stuk of 60. bizar
Ook op z'n platform zit weer niemand te wachten. Als je kosteloos informatie of advies nodig hebt raadpleeg je Google of kijk je wel een filmpje op YouTube en ga je hier niet vooraf voor betalen.The one zit duidelijk in een tunnelvisie en blijft weer veel geld investeren in een bodemloze put. Alleen de ontwikkelaars varen hier wel bij en is te ingewikkeld om enige rendement op te leveren. Zal net z'n flop worden als kijkbijmij, waar totaal geen consumenten op afkomen en meer een privé advies app is geworden van ene Lennard.