Twinkle | Digital Commerce

Online koopjessuper Brandless krijgt flinke investering

2018-08-02
1000562
  • [nieuws]
  • 0:43

Brandless, een Amerikaanse websuper die alleen artikelen van drie euro aanbiedt, heeft een investering van 240 miljoen dollar ontvangen.

Het bedrijf ontvangt de investering van SoftBank Vision Fund. 'Brandless voldoet aan veranderende eisen die waarde, eenvoud en producten aanbiedt waarin ze geloven', stelt managing partner Jeffrey Housenbold van SoftBank Investment Advisers.

Merkloos

De super, die een jaar geleden het levenslicht zag, ontving voor die tijd ook al een funding van 50 miljoen dollar. Het bedrijf biedt 'merkloze' producten aan zoals organische kokosnootolie, gedroogde mango's en Granola. Brandless kan die goederen zo goedkoop aanbieden doordat het direct aan de consument verkoopt en dus geen merkbelasting hoeft te betalen. Dit zou volgens oprichters Tina Sharkey en Ido Leffler al gauw 40 dollarcent per artikel schelen, daar bovenop komt nog besparing op verkoop- en distributiekosten.