Twinkle | Digital Commerce

Modehuis Givenchy rolt uit naar Nederland

2018-03-06
1000636
  • [nieuws]
  • 0:59

Het Franse modehuis Givenchy rolt zijn e-commerceplatform uit naar vijf landen, waaronder Nederland. Het is voor het eerst dat het platform buiten eigen landsgrenzen treedt.

Naast Nederland wordt het platform actief in Duitsland, Spanje, Italië en het verenigd Koninkrijk. 

Op het Givenchy, een label van Net-A-Porter, hebben consumenten de keuze uit artikelen die nog niet bij retailers te verkrijgen zijn. Klanten kunnen op het platform onder meer voorraden inzien, bestellingen laten leveren in winkels en afspraken maken om kleding te passen. Op de website komen daarnaast maandelijkse productlanceringen en een online-only collectie. 

Givenchy meldt dat de uitbreiding de 'eerste golf van internationale uitrol in 2018' is. Een uitbreiding naar meer landen zit er dus aan te komen.

About You

In Nederland krijgt Givenchy onder meer te maken met About You, het kledingplatform van e-tailer Otto. De pure player uit de stal van Otto wil in 2020 tot de drie grootste Europese online modespelers behoren. Nederland was de eerste niet-Duitstalige markt waar About You gelanceerd werd.