Twinkle | Digital Commerce

Bol.com gestart met 'Rijklaar ophalen'-service

2018-03-07
1000667
  • [nieuws]
  • 1:23

Klanten van bol.com kunnen vanaf nu fietsen van het merk Union rijklaar afhalen bij een fietsenmaker in de buurt. De aanvoerder van de Twinkle100 is gestart met een pilot, waarbij de nadruk ligt op een combinatie van online en offline kanalen.

'De afgelopen maanden hebben we er met z’n allen hard aan gewerkt, nu is het eindelijk zover en starten we met de samenwerking', zegt bol.com-woordvoerder Marjolein Verkerk tegen Twinkle. De pilot blijft niet beperkt tot een selecte groep klanten: eenieder die een Union-fiets bestelt, kan een bij de test aangesloten fietsenmaker in de regio selecteren en het rijwiel gemonteerd en al afhalen. De koper krijgt een telefoontje van de betreffende dealer, waar Union het onderdelenpakket aflevert..

Nieuwe werkwijze

Hoewel bol.com de service landelijk aanbiedt, bevindt het project zich nog wel in testfase, benadrukt de woordvoerder. 'Dit verkoopconcept bestaat al wat langer, Union verkoopt al twee jaar via click & collect, maar deze werkwijze is nieuw voor bol.com.' De service is vooralsnog alleen in Nederland beschikbaar.

'Samenwerken is de toekomst'

'Wij spelen al langer met de gedachte om onze service met dit concept uit te breiden', aldus Verker. 'We willen graag weten wat het aanvullende ‘fysieke’ proces - namelijk bij de dealer van Union – voor de ervaring van de klant betekent en nu zijn we in de gelegenheid dit verder uit te werken. Samenweken is de toekomst van retail, zo brengen we expertises bij elkaar.'

Lees ook: 'Bol.com test twee-uursbezorging en fietsenmaker-service' (25-01-'18)