Twinkle | Digital Commerce

H&M maakt bezorging en retourneren gratis

2018-02-07
1000562
  • [nieuws]
  • 1:14

H&M introduceert een standaard gratis bezorg- en retourservice voor leden van zijn loyaliteitsprogramma. De levering van online orders gebeurt sinds een jaar vanuit het nieuwe magazijn in Tilburg.

De nummer 7 van de Twinkle100 biedt vanaf deze week abonnees van de 'H&M Club' een kosteloze aflever-, ophaal- en retourdienst, in plaats van de standaard bezorgkosten (4,99 euro) en retourkosten (1 euro). Clubleden sparen punten bij aankopen in de winkel en online.

Verkorte levertijden

Dankzij het nieuwe magazijn is de afstand die H&M-orders van Nederlandse bestellers moeten afleggen, danig verkort; eerder werden ze verstuurd vanuit het Poolse Gadki, waardoor levertijden opliepen tot gemiddeld vier à vijf werkdagen.

Inmiddels biedt H&M next day delivery (6,99 euro), waar clubleden vanaf nu ook gratis gebruik van kunnen maken. De introductie van die bezorgoptie bleek afgelopen jaar zo gewild dat vertragingen ontstonden en shoppers alsnog langer dan een dag moesten wachten op hun order.

Webwinkels en merken

Door de keten heen is de transitie van winkel naar webwinkel behoorlijk voelbaar; bij de presentatie van de jaarcijfers over 2017 maakte H&M dan ook bekend minder nieuwe vestigingen te openen en er meer te sluiten. Ondertussen wordt aardig geïnvesteerd in het online kanaal en in nieuwe labels: in augustus lanceerde de kledingketen zijn achtste merk Arket, dit jaar volgen online only-merk /Nyden en discountketen Afound.