Twinkle | Digital Commerce

Kapitaalinjectie van driekwart miljoen voor Otrium

2018-03-15
1000562
  • [nieuws]
  • 0:47

Online outletplatform Otrium ontvangt een investering van 750.000 euro. Daarmee heeft de start-up in totaal 1,4 miljoen euro opgehaald in twee jaar tijd om zijn online marktplaats voor outlet op te schalen.

De investering komt onder andere van oud-topmannen Fred Gehring en Ludo Onnink van Tommy Hilfiger en Adriaan Mol van Mollie en Messagebird.

Verder de grens over

Met het groeigeld moet Otrium in meer landen actief worden. De marktplaats wil in 2020 de slimste en grootste online outlet van Europa zijn.

Online markplaats

Op Otrium worden restvoorraden van zowel bekende als onbekende kledingmerken aangeboden. Die kleding wordt rechtstreeks uit de voorraad van Otrium aan de ruim honderdduizend leden geleverd. 'Voor opkomende merken zijn we vaak de eerste mogelijkheid om een outlet te beginnen, en voor grote merken zijn we een extra kanaal waar ze geen vaste kosten aan hebben', vertelt mede-oprichter Milan Daniels.

In 2016 haalde de start-up van Max Klijnstra en Milan Daniels nog 600.000 euro op bij een groep investeerders.