Alibaba trekt zijn portemonnee opnieuw voor een investering op fysiek gebied: met 2,4 miljard euro koopt de Chinese e-tailreus een belang van 36 procent in hypermarktketen Sun Art Retail Group.
Met meer dan een derde van de aandelen in dat bedrijf zet Alibaba een stap verder in zijn offline activiteiten, hetzij via de implementatie van digitale technologieën in de winkels. Sun Art, retailer in food, bezit hypermarkten tot wel 17.000 vierkante meter in 29 Chinese provincies, gemeenten en regio's. Het voert onder meer het merk Auchan Minute, een kassaloos supermarkt- en winkelconcept.
Winkelcentra
Evenals Amazon zet Alibaba meer en meer in op de winkelstraat. Begin dit jaar kocht de e-commerce reus warenhuisketen Intime Retail Group Co, die 29 Chinese warenhuizen en 17 winkelcentra bezit. In thuisstad Hangzhou bouwt Alibaba aan een eigen winkelcentrum vol met de nieuwste technologische snufjes, zoals virtuele paskamers en digitale spiegels.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Alibaba zet in op hypermarktketen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.