Twinkle | Digital Commerce

Geen eigen e-commerce directeur meer voor bol.com

2017-10-30
1000562
  • [nieuws]
  • 1:00

Hanneke Faber, e-commerce directeur bij bol.com, verruilt haar positie voor een bestuursfunctie bij Unilever. Haar functie wordt niet exclusief voor bol.com ingevuld; voortaan ziet Albert Heijn-ceo Wouter Kolk toe op de e-commerce activiteiten.

Faber startte eind 2015 als chief e-commerce & innovation officer, kort vóór de fusie van Ahold Delhaize. Als voormalig cco bij Ahold nam ze daarbij de regie over ah.nl, bol.com en Peapod. In haar nieuwe positie bij Unilever wordt Faber per 1 januari verantwoordelijk voor de Europese markt. Een nieuwe wijziging aan de bestuurstafel van de aanvoerder van de Twinkle100, die onlangs ook verlaten werd door voormalig directeur Daniel Ropers.

Digitale strategie

'We liggen goed op koers met online verkopen van bijna €3 mrd in 2017, en bijna €5 mrd in 2020', aldus Ahold Delhaize-directeur Dick Boer, die tegen het FD zegt het vertrek van Faber te betreuren. De digitale strategie van het bedrijf vertaalde zich ook in de Verenigde Staten naar een combinatiefunctie; daar ziet Ahold USA-directeur Kevin Holt toe op de e-commerce activiteiten van dochtermaatschappij en online boodschappenbezorger Peapod.