Twinkle | Digital Commerce

Zalando blijft vooral buiten thuismarkt hard groeien

2017-08-10
1500844
  • [nieuws]
  • 1:07

Zalando heeft in het eerste halfjaar een iets minder sterke omzetgroei doorgemaakt dan begin 2016 het geval was. Ook werd er iets minder winst geboekt, zowel op de ‘thuismarkt’ als in totaal.

De eerste zes maanden van het jaar brachten Zalando ruim 2 miljard euro in het laatje, na een stijging van 21,5 procent, zo staat in het vanochtend gepubliceerde rapport. In 2016 was deze groei 24,4 procent. 4,9 procent van de omzet was winst, in 2016 was dat 5,9 procent.

Sterke groei buiten thuismarkt

De meeste omzet komt nog steeds uit de DACH-landen (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland), maar de ‘rest van Europa’ groeit het hardst: respectievelijk 16 procent en 25,1 procent. De DACH-landen maakten iets minder winst het afgelopen halfjaar: 9,1 procent in 2017, 12 procent in 2016. De overige markten draaien nog steeds – weliswaar minimaal – verlies: 0,2 procent in de afgelopen periode versus 0,1 procent vorig jaar.

Voorspelling

Voor het lopende boekjaar verwacht Zalando, zoals het ook al eerder voorspelde, in de bovenste helft van de 20 tot 25 procent omzetgroei uit te komen. De winst moet uitkomen in ‘de onderste helft’ van 5 tot 6 procent.

Lees ook:
Zalando en Bestseller samen in Fashiontrade.com (28-6-2017)
Fulfilment by Zalando nu ook voor Nederlandse shops (19-6-2017)