Twinkle | Digital Commerce

Drie kwart pure players in kleding erbij in vier jaar

2017-11-08
25081410
  • 0:49

Het aantal pure online kledingwinkels is in de afgelopen vier jaar met 75 procent toegenomen tot 8.720 bedrijven. Dankzij deze enorme stijging was er ook een toename (+19 procent) in het totale aantal kledingzaken (online plus offline). De winkelstraat werd in het kledingsegment 9 procent armer.

Dat meldt het CBS vanochtend in een nieuw rapport. Het blijkt dat consumenten hun kledingbudget de afgelopen jaren steeds vaker online uitgaven. Vorig jaar steeg de omzet met 15 procent ten opzichte van 2015, terwijl de opbrengst in fysieke kledingwinkels met 2 procent daalde. Toch wordt het merendeel van de items in deze categorie nog in de winkelstraat gekocht, meldt het CBS.

Baby- en kinderkleding

In het aantal fysieke vestigingen sloten sinds 2013 de meeste winkels in baby- en kinderkleding. Dit was bijna een kwart. Het aantal dames- en herenzaken slonk met 6 procent.

Lees ook:
CBS: 'Minder winkels in alle grote steden' (5-7-2017)