Twinkle | Digital Commerce

'In 2022 één op de zes Amerikaanse dollars naar e-commerce'

2017-08-14
30331706
  • [nieuws]
  • 1:19

Amerikaanse consumenten spenderen dit jaar bijna 460 miljard dollar in webwinkels, verwacht Forrester. Het onderzoeksbureau voorspelt dat over vijf jaar e-commerce in de Verenigde Staten een aandeel van 17 procent in de totale retailomzet heeft.

Dit jaar is naar schatting 12,9 procent van de verdiensten in Amerikaanse retail afkomstig uit e-commerce. In 2016 werd 394 miljard dollar gespendeerd in webshops, het jaar daarvoor 341 miljard. 'De groei van online verkopen versnelde in 2015 en is momenteel ongeveer vijf keer zo groot als de groei van de offline markt', verklaart Forrester-onderzoeker Susan Wu.

Amazon

Forrester wijst vooral naar Amazon als aanjager van de verwachte groei. Het afgelopen jaar besteedde 83 procent van de 'online volwassenen' in de Verenigde Staten geld bij 's werelds grootste e-retailer; 53 procent van de Amerikanen zocht via Amazon naar producten, voordat ze een aankoop deden. Het onderzoeksbureau schat dat een derde van de online verdiensten via de pure player verloopt. Retailers in de Internet Retailer top-1000 groeiden het afgelopen jaar gemiddeld 15,5 procent; gerekend buiten Amazon blijft die groei echter steken op 11.7 procent.

Groei huishoudelijke artikelen aan kop

De komende vijf jaar zal de online aankoop van huishoudelijke artikelen de grootste groei doormaken, aldus Forrester. Daarmee streeft deze de sector computers voorbij en wordt zo de op twee na hoogste productcategorie. Het afgelopen jaar verdienden online verkopers in de huishoudbranche zo'n 14,7 miljard dollar: dat betreft een marktaandeel van 13 procent in die branche.