De winkels van MediaMarkt en Saturn zijn een opslagplaats voor 41 procent van de online orders die later hier worden afgehaald door klanten. Dat meldt Ceconomy in zijn eerste kwartaalrapport na de afsplitsing binnen de Metro Group.
De online omzet (pdf) van Ceconomy, waar onder andere iBood, MediaMarkt, Saturn en Redcoon verantwoordelijk voor zijn, representeerde in het afgelopen derde kwartaal 10,6 procent van de totale opbrengst. 1,3 procentpunt meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De e-commerce omzet steeg met 16 procent tot 504 miljoen euro.
Omzetverdeling
Ceconomy boekte een totaalomzet van 4,7 miljard euro en wist zijn verlies ten opzichte van de derde periode van 2016 met 22 miljoen euro in te perken tot 4 miljoen euro. De meeste omzet komt nog altijd uit de DACH-landen (57 procent), gevolgd door West- en Zuid-Europa (31 procent). Zo’n 13 miljoen consumenten zijn inmiddels lid van de MediaMarkt Club.
Ceconomy en Metro
Metro Group splitste zijn bedrijven in consumentenelektronica en groothandel af in twee afzonderlijke ondernemingen; respectievelijk Ceconomy en Metro. Voormalig Media Saturn-baas Pieter Haas is topman van de nieuwe elektronicaonderneming.
Lees ook:
- Media-Saturn: ‘Holorobot later ook in Nederlandse winkels’ (13-6-2017)
- Media-Saturn mikt op terugdraaien aankoop Redcoon (26-6-2017)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Twee op vijf online orders MediaMarkt en Saturn afgehaald
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.