Twinkle | Digital Commerce

Hiiper: bespaarhulp voor de boodschappen

2017-05-28
180101
  • 1:34

Voorbereiden van je supermarktbezoek loont: door te zoeken naar de beste aanbiedingen kun je flink bezuinigen op je boodschappen. Vergelijkingsapp Hiiper doet dit onderzoek dagelijks en belooft daarmee de consument tijd en geld te besparen.

Tekst: Danielle Scheffer

Hiiper vergelijkt de prijzen van tien supermarkten, waaronder Albert Heijn, Jumbo, Plus en Coop. ‘Voer jouw boodschappenlijstje in en de app toont waar je vandaag in jouw buurt het goedkoopst terecht kunt’, vertelt Jasper Gerritsen, de oprichter van Hiiper. Volgens hem is er door consequent te zoeken naar de beste prijzen wel 30 procent op levensmiddelen te besparen. ‘Vooral non-food wordt vaak scherp afgeprijsd.’

Gerritsen belooft ook een tijdsbesparing: ‘Uit onderzoek blijkt dat consumenten 45 minuten per week reclamefolders doorbladeren. Dat hoeft met Hiiper niet meer.’ Het innovatieve van de app is volgens de oprichter dat de bezoekers zelf kunnen zien welke supermarkt in hun buurt vandaag voor hen de beste deals heeft. Daarvoor matcht de app via complexe algoritmes alle data zoals prijzen en producten met de inzichten uit het gebruik van de app. ‘Ook kun je je lijstje doorzetten naar de desbetreffende supermarkt om je boodschappen te laten bezorgen. En dat is meteen het verschil met andere boodschappenvergelijkers zoals Sjoprz. Bovendien zijn we de enige die zowel via native app als via de website werkt’, aldus Gerritsen. De inzichten uit de markt die de app oplevert wil hij aan fabrikanten verkopen; dat wordt dan tevens het verdienmodel.

De app is half februari officieel gelanceerd. ‘We staan nu voor twee grote uitdagingen. Ten eerste moeten we de juiste mensen aannemen om het platform verder te ontwikkelen. Daarnaast moeten we onze gebruikers blijven fascineren zodat elk supermarktbezoek begint met onze app of website.’ Om een eerste user base op te bouwen zet Gerritsen pr, online - en social marketing in.

Dit artikel verscheen eerder in Twinkle 3-2017.