Twinkle | Digital Commerce

Kahn: ‘50 procent van omzet moet uit online komen’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:11

Roland Kahn wil de verhouding tussen clicks & bricks sterk verbeteren voor de vier winkelformules van Coolinvestments. Hij verhoogt daarmee ook het target voor de online omzet naar 50 procent.

Kahn, oprichter van Coolcat, voegde in de afgelopen jaren de ketens MS Mode, Sapph en America Today toe aan zijn portfolio. Nu wil hij voor deze formules de online slagkracht verbeteren. Het eerder gestelde target van 10 tot 15 procent digitale omzet moet naar 50 procent.

Meer geld voor webwinkels
‘De webwinkels waar wij mee concurreren gaan naar de bank toe en zeggen: “Kijk, ik hebt 50 miljoen euro verloren”. “Nou”, zegt de bank dan. “Dan krijg je er van mij nog 50 miljoen bij”. Moet je als retailer eens roepen. Dan word je voor gek verklaard en worden per direct alle kredieten ingetrokken’, vertelt Kahn aan Retailwatching.

Internet als convenience
Kahn heeft nooit geloofd dat de winkelstraat helemaal verdwijnt. In 2012 noemde hij de webwinkel zelfs nog convenience. ‘Handig als je precies weet wat je wilt en in welke maat’, zei hij destijds tegen Twinkle. Maar nu is online een belangrijker kanaal geworden. ‘Op dit moment kijken wij niet direct naar overnames om de ketens te versterken, tenzij er een heel mooi internetbedrijf voorbij zou komen. Dat is de hoek waar we nu gas gaan geven’, aldus Kahn.