Twinkle | Digital Commerce

Nicole Vermeer: ‘Betalen met je glimlach lijkt me geweldig’

2017-05-27
180101
  • 2:43

Na e-commerce en marketingfuncties bij onder meer Yves Rocher, Tempo Team en eci, gaat Nicole Vermeer nu haar werkgebied vergroten in een internationale functie bij Delaware Consultancy. ‘Ik ga de e-commerce consultancytak opzetten voor Delaware in de South Pacific. Daar ga ik van binnenuit zien waar Aziatische bedrijven in e-commerce tegenaan lopen en hen daarin adviseren.’ Haar standplaats wordt Kuala Lumpur.

Tekst: Danielle Scheffer / Beeld: BBP Media/ Twinkle

Naam: Nicole Vermeer
Functie: consultant Delaware
Leeftijd: 42

Inspiratiebron
‘Online is Booking.com voor mij een grote inspiratiebron. Ik reis nogal veel en gebruik deze site daardoor heel vaak. Hij werkt perfect op alle devices en functionaliteiten worden razendsnel toegevoegd, er zijn goede zoekfuncties en filters met de juiste informatie. Ze lopen er echt vooruit op de markt. Daarnaast volg ik KLM, op socialmediagebied de grote voorloper. Je kunt op allerlei manieren met ze communiceren en het is te gek om te zien hoe goed ze met de klantendata omgaan. Het lijkt simpel, een passend aanbod op basis van je eerdere reizen. Maar het vraagt om een state-of-the-art big data warehouse en een team van knappe koppen.

‘Offline vind ik de Nespressowinkel erg interessant. Het is geweldig hoe zij voor elkaar krijgen dat mensen in de rij staan voor een kopje koffie.’

Ontwikkelingen
‘De snelle ontwikkelingen binnen de branche maken het vak voor mij zo boeiend. Ik krijg daar energie van en het houdt het me scherp. Ik heb lang gewerkt bij Yves Rocher, een familiebedrijf waar vooral gebruikgemaakt werd van dm. Ik heb er een e-commerce afdeling opgezet die moest combineren met de oude wereld, zo hebben we er een omnichannel bedrijf van gemaakt. Het oude met het nieuwe verbinden, dat vond ik enorm interessant om te doen.

‘Een bijzondere ontwikkeling op dit moment vind ik dat je in de nabije toekomst een selfie kunt maken en vervolgens met je eigen glimlach kunt betalen.’

Winkelen
‘Eigenlijk koop ik online alles wat ik ook op een device kan zetten: tickets, reizen, boeken, noem het maar op. Maar fysieke spullen als kleding, huisraad of eten koop ik liever offline. Dat zit hem in de beleving, zo wil ik graag de stof voelen en het kledingstuk passen voordat ik een besluit neem. Daarnaast vind ik het ook gezellig om gewoon te gaan winkelen, ik woon midden in het centrum en loop zo de stad in.’

Vrije tijd
In mijn vrije tijd sport ik graag, en hardlopen is favoriet. Ik blijf graag fit. Daarnaast hou ik heel erg van gezelligheid, ik kook graag en vind het leuk om met vrienden te borrelen, en ik ben dol op uitstapjes en stedentripjes.

Reizen
‘Voor mijn ideale vakantie koop ik een ticket naar een land, maar weet ik verder niet hoe de reis eruit zal zien. Het is heerlijk om niks te hoeven, als je je kunt laten leiden door het land, de cultuur, het weer, de mensen ... Ik heb twee keer een sabbatical gehad en toen gereisd in Afrika en in Zuid-Amerika. Op mijn verlanglijstje lijstje staan nog Noord- en Zuid-Korea. En nu ik naar Kuala Lumpur ga verhuizen, zal het gemakkelijker voor me worden om Azië te bereizen.’

Trots
‘Ik ben trots op de nieuwe e-commerce teams die ik heb samengesteld bij onder meer Yves Rocher. Het is zo mooi om te zien hoe de mensen tot bloei komen als een team in balans is door een mix van de juiste specialismen.’

Dit artikel verscheen eerder in Twinkle 6-2016.