Twinkle | Digital Commerce

Yellowbag vernieuwt app voor uitrol in Europa

2017-05-27
180101
  • 1:13

Yellowbag heeft zijn mobiele applicatie vernieuwd. De tool is onder andere voorzien van een in-app ‘shoppingbrowser’. Zo is het zeven maanden jonge bedrijf klaar om de komende maanden internationaal uit te rollen.

Yellowbag werd in april gelanceerd als tool waarmee webshoppers prijzen van producten kunnen volgen. Als een prijs daalt, geeft Yellowbag een seintje. ‘We zien mensen worstelen om al hun online producten en shops te bewaren. Ze gebruiken bookmarks, verlanglijsten of zelfs Excel-sheets. Met Yellowbag is dit probleem voorbij’, verklaarde medeoprichter Paul Aelen destijds aan Twinkle.

Eigen werkbalk
De app is in de vernieuwde versie uitgerust met een zogenaamde in-app shoppingbrowser. Dit is een ‘app-werkbalk met je favoriete shops’, schrijft Yellowbag in een persbericht. Het bedrijf geeft aan dat grote webwinkels als Bol.com, Douglas en Flinders standaard in de werkbalk zijn opgenomen. Consumenten kunnen daar dan zelf winkels aan toevoegen om een gepersonaliseerd lijstje shops te krijgen.

Automatisch bericht
In de eerste editie van de app moesten gebruikers nog handmatig een alert inschakelen voor opgeslagen producten. In de nieuwe versie is dit niet meer nodig: ‘Zakt de prijs, dan ontvang je automatisch bericht’, schrijft Yellowbag.

Op naar Europa
De vernieuwingen maken deel uit van Yellowbag’s voorbereiding om internationaal uit te rollen. Bij de start van het bedrijf communiceerde Aelen deze ambities al, maar nu worden ze concreet. ‘Komende maanden wordt Yellowbag uitgerold in Europa’, schrijft de startup.