Twinkle | Digital Commerce

Gat in de markt: onopvallend in het zwembad

2017-05-27
474498
  • 1:46

Zwemplezier voor iedereen. Dat is waar Michelle Maij aan wil bijdragen met haar nieuwe webshop Incontinentiezwemkleding.nl. De winkel is gespecialiseerd in incontinentiezwemkleding voor jongeren en volwassenen. ‘De zwemkleding ziet er heel normaal uit en men valt dus niet op tussen alle andere mensen. Bovendien is het goede kwaliteit en betaalbaar.’
 
Tekst: Danielle Scheffer

 
In haar eerste webshop Bij-izzy.nl verkocht Maij onder meer zwemluiers voor baby’s en kleine kinderen. Ze kreeg regelmatig de vraag naar zoiets voor grotere kinderen of volwassenen. Maij werkte in het verleden in de zorg en begreep het probleem. Ze ging zelf op zoek en kwam erachter dat incontinentiezwemkleding in Nederland moeilijk te vinden is, duur is en er ook nog eens vreemd uitziet. ‘Ik vond dat dat beter kon.’

‘Ik heb jarenlang bij een instelling met verstandelijk gehandicapten gewerkt. Door omstandigheden moest ik op een gegeven moment vanuit huis gaan werken. Ik kon Bij-izzy.nl overnemen, een shop in biologische fairtrade baby/kinderkleding. Ik vond vanaf dag één het mooiste, leukste en meest unieke product in de shop de zwemluiers van Monkey Doodlez. En nu ben ik een nieuwe webshop begonnen met dit artikel, ook in de grotere maten, hetgeen echt uniek is in Nederland: Incontinentiezwemkleding.nl. Deze shop past helemaal bij mij. Ik vind het erg leuk een uitzonderlijk product te verkopen en zeker een nuttig product. Met Bij-Izzy ga ik stoppen.’

Het product blijkt tot de verbeelding te spreken: ‘Ons eerste persbericht werd binnen een paar uur opgepikt door Telegraaf.nl. In principe is onze doelgroep natuurlijk heel groot, alle mensen met een baby. Daarnaast hebben we vaste klanten die steeds terugkeren voor een grotere maat. En verder bestaat de doelgroep uit mensen met een verstandelijke of lichamelijke beperking, mensen met ziektes als ALS, stofwisselingsziektes of MS. Die doelgroepen gaan we actief benaderen via zorginstellingen, patiëntenverenigingen en dergelijke.’ De webshop krijgt free publicity door mond-tot-mondreclame. Maar grootste deel van de klanten komt binnen via Google, laat Maij weten.

Ze verzorgt de verzending van de gekochte artikelen zelf, en maakt gebruik van PostNL. ‘Ik vind het fijn het totale proces van de webshop zelf te doen.’
 
Dit artikel verscheen eerder in Twinkle 7-2015.