Twinkle | Digital Commerce

‘Boni wil geen Selexyz of Scapino zijn’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:36

Supermarktketen Boni is al drie jaar betrokken bij Picnic, de nieuwe Nederlandse online supermarkt. Dat is goed voor de organisatie, zegt directeur Harm Peter Wijnstok: ‘We moeten gewoon mee met internet.’


Boni, aangesloten bij Superunie, fungeert als inkooppartner van Picnic. Daarnaast huurt de nieuwkomer een deel van Boni’s verscentrum in Nijkerk. Gisteren zei Picnic’s medeoprichter Joris Beckers tegen Twinkle dat er verder niet samen zal worden opgetrokken. Zo liggen er geen plannen om de Boni-winkels in te zetten als verzend- of afhaalplekken voor bestellingen.

Concurrent in het zadel
Daarmee lijkt het erop dat Boni een concurrent in het zadel helpt, beseft directeur Wijnstok. ‘Dat kun je vinden, maar zo kijken wij er niet naar’, zegt hij tegen Distrifood. ‘Of je het nou leuk vindt of niet, internet gaat er aankomen; ook in food. We moeten gewoon mee. Wij willen geen Selexyz of Scapino of een andere keten zijn die in de problemen komt door de opkomst van online. We hebben naar onze 2.400 medewerkers de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat we de ontwikkelingen niet missen.’

Online geld verdienen
Hoe Boni precies van de samenwerking met Picnic gaat profiteren, anders dan financieel, wordt niet duidelijk. Wijnstok is er van overtuigd dat de nieuwkomer gaat slagen: ‘Ik denk dat je met een efficiënte bedrijfsvoering in staat moet kunnen zijn om online geld te verdienen. Online werkt niet als je drie keer op een dag in dezelfde straat boodschappen moet bezorgen. Maar ik geloof in het model van Picnic.’

Boni in e-commerce
Boni startte ruim vier jaar geleden als een van de eerste Nederlandse supermarktformules met e-commerce. De keten, met veertig winkels in voornamelijk het midden van Nederland, biedt klanten zowel een bezorg- als een afhaalmogelijkheid aan.
 
Lees ook: