Twinkle | Digital Commerce

Lucardi: helft webomzet uit winkels en Bol.com

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:19

De 95 winkels en Bol.com tekenen samen voor ongeveer de helft van Lucardi’s digitale inkomsten. Online bestellen op de vloer van de juwelier zal allicht groter worden; Lucardi wil verder gaan met kleinere winkels, waarin minder producten op voorraad liggen.

Dat vertelde chief financial officer Jan van Lagen zojuist op de Multichannel Conference in de Utrechtse Jaarbeurs. Webwinkel Lucardi.nl tekende tussen mei en december vorig jaar voor 6,9 procent van de totale omzet van de juweliersketen. Online orders in de winkels zijn goed voor 4,7 procent van de inkomsten, Bol.com voor 2,1 procent. Om welke bedragen het precies gaat wilde Van Lagen niet kwijt.

Offline conversie
Duidelijk is wel dat Lucardi inmiddels ongeveer 1 op de 7 euro online verdient. Dat had de keten vijf jaar geleden niet durven dromen, aldus Van Lagen vanochtend. Net zoals Lucardi’s managing director Theo Koomen eerder dit jaar deed, vertelde hij dat de offline conversie dankzij internet flink omhoog is gegaan, omdat mensen beter beslagen ten ijs komen. Dat compenseert het teruglopende winkelbezoek.

Winkel kleiner
Lucardi, dat begin komende zomer een Duitstalige e-commerce site hoopt te lanceren, zal zijn winkels in de nabije toekomst verkleinen. Van Lagen: ‘Voorraad is duur en met minder voorraad lopen de winkels minder risico. We gaan niet meer van ieder product alle beschikbare maten en kleuren aanbieden. Ook in de winkels gebeurt er meer en meer online.’

Winkelvoorraad online
Sinds deze maand heeft Lucardi zijn actuele winkelvoorraden online inzichtelijk gemaakt.