Zulily gooit zijn supply chain fundamenteel om. Het Amerikaans kortingsplatform voor moeders, baby’s en kinderen gaat producten voortaan zelf op voorraad houden, zodat klanten artikelen sneller in huis hebben.
In het laatste kwartaal van vorig jaar duurde het gemiddeld bijna 14 dagen voordat klanten van Zulily hun orders aan de deur geleverd kregen, aldus The Wall Street Journal. Ondertussen bieden veel andere online verkopers bezorging binnen een dag of zelfs op de dag van bestelling aan.
Geen eigenaar
Zulily gaat producten zelf opslaan, zonder eigenaar te worden van de items die het in flash sales aan de man brengt (consignatie). Tot op heden werden artikelen pas na bestelling vanuit de magazijnen van leveranciers naar Zulily verzonden, waarna de producten op transport gingen naar de klant.
Koers in verval
Zulily werd vijf jaar geleden gelanceerd. Het bedrijf uit Seattle haalde eind 2013 ruim een kwart miljard dollar op met een beursgang (Nasdaq), een 'waterscheidingsmoment voor e-commerce' volgens sommigen. Dat jaar kwam de omzet uit op 696 miljoen dollar, precies 100 procent meer dan in 2012. Vorig jaar werd een omzetgroei van 72 procent genoteerd, in het laatste kwartaal was de groei nog 'slechts' 52 procent. Omdat ook het aantal nieuwe klanten terugliep, raakte de koers van het aandeel in verval.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zulily gaat producten zelf op voorraad houden
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.